10 Eylül 2009 Perşembe

Otizmli Çocuklarla Elele Bahar Şenliği


"Otistik Çocuklarla Elele Bahar Şenliği", Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı tarafından sınıf açmış ve bu eğitime başlamış okulları teşvik etmek , kaynaştırma eğitiminin yeterli ( normal ) çocuklarla otistik çocukların birlikte eğitim almalarının gerektiğinin önemini kamuoyuna duyurmak, özverili çalışmalar sonucunda otistik çocuklar için okul açmış (OÇEM) müdür, öğretmen ve okul personelini motive etmek amacıyla her sene geleneksel olarak düzenleniyor.

TOHUM Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı, “Otizm ve Yaygın Gelişimsel Bozukluğu” (YGB) olan çocukların erken tanısının konulması, özel eğitimi ile topluma kazandırılmasına öncülük edilmesi ve bunun yurt çapında yaygınlaştırılması amacıyla, kamu yararına bir sağlık ve eğitim vakfı olarak kurulmuştur.

TOHUM Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı’nın kuruluş amacı; otistik ve gelişim sorunu olan çocukların ERKEN TANISI ve EĞİTİMİ’dir. Onlar için EĞİTİM ilaçtır ve tek çözümdür. Otistik çocuklara beş yaşından önce çok yoğun (haftada yaklaşık 40 saat) eğitim verilirse, % 50’sinde değişen oranlarda iyileşme görülebilmektedir. Otistik çocukların, yeterli
(normal) arkadaşlarıyla birlikte kaynaştırma eğitimine devam etmeleri, onlara doğru davranışları öğrenme ve taklit etme olanağı sağlar. Dolayısıyla otistik çocuklar için kaynaştırma eğitiminin önemi çok büyüktür.

Ülkemizde, 1999-2000 senesinde kabul edilen “kaynaştırma eğitimi” ile otistik çocuklarımız, yeterli (normal) çocuklarla birlikte eğitim alma hakkına sahip olmuştur. Ancak bugün 0-14 yaş arasında bulunan 81 bin otistik çocuktan sadece 650’si, Türkiye genelindeki 61 okulda (OÇEM) eğitim alabilmektedir. Birçok çocuk sınıf açılabilmesi için sıra beklemektedir. Yalnız İstanbul’da yaklaşık 350 çocuğumuz bu okullara gidip, eğitim alabilmek için sıra beklemektedir. Otistik çocuklarımızın eğitim alma hakları olmalarına rağmen bu eğitimi alacakları sınıfların açılamamasının 2 önemli nedeni vardır : Bunlardan birincisi; öğretmenlerimizin otizm konusundaki eğitim eksikliğidir. Biz Tohum Otizm Vakfı olarak, bu eksikliği kapatmak için şu ana kadar 220'den fazla devlet okulu öğretmenine otizm konusunda eğitim verdik. Sınıf açılamamasının ve bu çocukların okullara kabul edilmemesinin önündeki ikinci engel ise; normal gelişim gösteren çocukların anne ve babalarının kendi çocuklarının, otistik çocukların davranışlarından kötü etkilenecekleri düşüncesi ile birlikte okumalarına itiraz etmeleridir. Otistik çocukların, kaynaştırma eğitimiyle normal çocuklarla birlikte eğitim almaları ne kadar önemli ise, yeterli (normal) çocukların, engelli çocuklarla birlikte KAYNAŞTIRMA eğitimi almalarının önemi de son derece büyüktür. Kaynaştırma sistemleri, sadece engelli çocuklar için değil, normal çocuklar için de gereklidir. Çünkü yeterli (normal) çocuklar, engelli arkadaşlarıyla birlikte eğitim aldıklarında, toplumda farklı bireylerin ve farklı ihtiyaçların olduğu bilinciyle büyüyeceklerdir.

Bu nedenle "Otistik Çocuklarla Elele Bahar Şenliği" etkinliğimizi her sene bir şenlik havasında gerçekleştiriyor ve oldukça önem veriyoruz. Bu önemli etkinlikte yanımızda olan ve bundan sonra bizi yalnız bırakmayacak herkese çok teşekkür ederiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder